Pages

Wednesday, November 16, 2016

Zbog bundeve.

Dugo mi se nije pisalo za blog. U početku sam znala sjesti i gledati u prazan ekran, a onda sam se prestala truditi pa više nisam niti palila kompjuter. Gotovo sam uspjela zaboraviti da je ikada postojao. No, ipak...


Kad sam se već potpuno opustila, počela sam primjećivati bundeve na placu. Pa me nazvala Maja i tražila recept za kolač od istih. Onda sam napravila kolač iako se trudim ne peći slatko osim u posebnim prilikama. Kad sam napravila kolač, shvatila sam da bi ga mogla i staviti na blog. Koji, eto, i dalje postoji. I tako, brza kakva jesam, deset dana kasnije i nekih osam mjeseci od objavljivanja zadnjeg posta - uspjela sam sjesti i napisati ovih par redaka. Nadam se da do objave sljedećeg neće  proći toliko vremena. Zapravo sam uvjerena da neće.




Kolač od bundeve i čokolade

 

Iako se najčešće radi u kalupu za kruh, ja sam isprobala više mogućnosti i uvijek mi je ispao super. Pripazite samo da dobro prilagodite vrijeme pečenja s kalupom koji koristite.

220 g brašna (ja pomiješam oštro i glatko)
1 žličica sode bikarbone
2 žličice cimeta
malo muškatnog oraščića
malo klinčića u prahu
prstohvat soli
2 velika jaja
180 g smeđeg šećera (možete smanjiti ili povećati količinu)
700 g pirea od bundeve (narezati na kockice, staviti na protvan i peći oko pola sata na 170)
120 ml ulja (bilo bi najbolje da je kokosovo ulje, ali ako nemate, poslužiti će i obično suncokretovo)
60 ml soka od naranče
120 g nasjeckane tamne čokolade za kuhanje
120 g nasjeckanih oraha




Pretpostavimo da u trenutku kada počinjete peći kolač imate već napravljen pire od bundeve. Samo napominjem, jer neke moje prijateljice nisu shvatile poantu.
U većoj posudi pomiješati brašno, sve začine, i sodu bikarbonu. U drugoj posudi miksati jaja i šećer. Nakon minutu ili dvije, dodati bundevu, ulje i sok od naranče. Sve dodati u posudu sa brašnom i lagano promiješati. Na kraju dodati orahe i čokoladu. Peći između 50 i 60 minuta ovisno o pećnici. Opet napominjem da je ovo minutaža za kalup za kruh. U kalupu za muffine biti će dovoljno 20ak minuta. Treba paziti, ovisi i o kalupu i o pećnici, naravno. Zdrav razum ;)
Ako vam se čini da čokolade nema dovoljno, kad se kolač ohladi, otopite je još. Neću reći malo nego koliko hoćete i prelijte preko kolača. I zapamtite, najbolja stvar je da je kolač najbolji drugi ili treći dan ako uspijete čekati toliko. Mi nismo, ja samo prenosim što sam čula od drugih:)

12 comments:

  1. Zaista bi bilo šteta ne objaviti ovak fini kolač. U to ime pozdrav Maji ;)

    ReplyDelete
  2. Ja sam si baš jučer razmišljala o blogu i jel odustati ili nastaviti.
    Za sad nastavljam...

    ReplyDelete
  3. baš dobro što si se vratila :*

    ReplyDelete
  4. jooj i kod mene je tako.. bas nemam inspiraciju =(

    ReplyDelete
  5. Vau Ana, zvuči super. Baš razmišljam šta bih mogla novo sa bundevom praviti. Sad znam :)

    ReplyDelete
  6. Obožavam ovaj kolač! Fantastična kombinacija sastojaka!

    ReplyDelete
  7. Krasno,...fotke i recept...ma sve.. Pozdrav za vas troje!

    ReplyDelete
  8. Upravo sam otkrila tvoj blog i to mi je ulepšalo veče. Pratim te. Takodje pišem blog
    http://traganjezaizgubljenimvremenom.blogspot.rs/ , , ponekad pauziram zbog nedostatka vremena, inspiracije, lenjosti, ali se ipak nateram da nekako nastavim, pozdrav!

    ReplyDelete
  9. Isprobala sam recept i odlično je ispao :)

    ReplyDelete